Samfund

Der er meget på spil i det danske samfund. Mange fællesskaber er gennem et stykke tid blevet skubbet til og udfordret. Til at gøre op og tænke nyt. De fortællinger, vi har lænet os op ad, må vi kigge på igen. Med helt nye øjne.

I Danmark har vi en særlig tradition for at indgå i fællesskaber. Det oplagte er at tænke andelsbevægelsen og fritidens foreningsliv, som er en vigtig del af hele vores samfunds DNA. Fællesskaber, som på hver deres både har båret et ansvar. Ser vi ud over landet, er der masser af fællesskaber, der tager ansvar. Vi samarbejder fx med region og kommuner. Med lokale aktører, der har fællesskaber omkring turisme eller borgere, der skal have mulighed for det bedre liv lige der, hvor de bor. Vi spiller ind, når det handler om boligområder, brancheforeninger, erhvervsorganisationer og interesseorganisationer, hvor borgere og medlemmer gerne vil vide, hvilke værdier de køber ind i.  

Det er aktører, som lige nu oplever, at verden omkring dem er mindre interesseret i deres økonomiske succes og mere optaget af, hvordan de tager ansvar. Ganske enkelt fordi det i dag betyder noget for flere og flere kun at bakke op om noget, der harmonerer med deres egne principper for ansvarlighed. Det har skabt behov for at gå fra information til kommunikation. At skabe nye fortællinger, som når ind i hjertet på borgere og medlemmer. Fortællinger, som forandrer verden og forbinder mennesker med hinanden.  

Vi mestrer en særlig disciplin 

Gennem 25 års arbejde med fortællinger, der forandrer, er disciplinen borger- og medlemskommunikation dybt rodfæstet i hele Mediegruppen. Det er en helt særlig disciplin, der gør, at vi aldrig tænker indefra og ud, men altid sætter af i hverdagen hos de borgere og medlemmer, som vores kunder kommunikerer med. Vi går på opdagelse hos dem, træder ind i deres hverdag og taler med dem. For når vi ved, hvad der rører sig hos nogle af dem, får vi indsigt i, hvad der også er vigtigt for andre.  

I Mediegruppen kæmper vi hver dag for det bedre liv sammen med organisationer, virksomheder og foreninger. De ser lige som os, at fortællinger forandrer verden. Og de oplever, at når de går fra information til kommunikation, så når de ind i hjertet på dem, der også vil tage ansvar. 

Så, har du også et behov for at gå fra at informere om love, regler og indsatser til at kommunikere det, der skaber gejst og grund til at handle? Vil du også være afsender på mere vedkommende og relevant kommunikation, der bevæger mennesker? 
 
Vi kan arbejde sammen på flere måder:  

  • Vi arbejder sammen om at få sat ord på den grundfortælling, der skal danne fundament for jeres fremtidige kommunikation. Et fundament, som alle i organisationen kender, og som vi kan hjælpe jer med at folde ud gennem ord og grafisk design på relevante medier.  
  • Vi arbejder tæt sammen om fortællinger, der taler ind i den verden, du har blikket rettet mod. Vi tilrettelægger, gennemfører interviews, skriver artikler og blogindlæg, tilrettelægger og designer. Det, der bliver til nye fortællinger. Måske til et trykt magasin, jeres hjemmeside eller nyhedsmail.  
  • Vi hjælper dig med strategi, planer og indhold til nyhedsmails og sociale medier. Med alt fra små videoer med personlige fortællinger til konkurrencer, tests og guides. 

“Den, der ejer fortællingen, ejer fremtiden”