I Mediegruppen har vi de sidste 8 år haft privilegiet af at samarbejde tæt med Danske Regioner, heriblandt om at fortælle om deres indsatser med jordforurening. Verden er faldet og har slået sig, og derfor har vi denne gang arbejdet med et alvorligt blik på hverdagen.
Gennem otte års samarbejde med Danske Regioner har vi designet og produceret rapporter, der præcist og vedkommende kommunikerer regionernes arbejde og handlinger, når det blandt andet gælder indsatsen mod jordforurening i Danmark.
– Arbejdet med rapporterne handler om at tage komplekst indhold ned på et niveau, hvor vi ser danskerne i hverdagssituationer, siger Jacob Pedersen, der er Mediegruppens Art Director på rapporten.
Danske Regioner går langt for at sikre gode levevilkår for borgere i hele Danmark, herunder ved at bekæmpe jord- og grundvandsforurening. Det bliver ved med at være aktuelt (endda mere og mere) at snakke om miljøet, og hvert år laver regionerne en rapport for at fortælle borgere, politikere og medier om indsatserne.
– At vi kan lave en forside med et barn, der er faldet og har slået sig, som en metafor for jordforurening, er jeg superstolt af. Det er resultatet af en grundig proces – først med en brainstorm på et overordnet fototema og så på nogle konkrete hverdagsscener.
Sammen med Hyldager Fotografi skaber vi visuelle narrativer, der fortæller om regionernes indsatser og skaber bevidsthed og engagement. Billeddelen er vigtig, fordi den bygger bro mellem komplekst stof og vores alles hverdag.
– Børn har altid været omdrejningspunktet for vores layouts i rapporten. De ulykker, vi voksne render og laver, skal vores unger leve med. Vi har gjort noget, der ikke er i orden, som vi skal gøre noget ved.
Vi deler Danske Regioners vision for et bedre miljø og kæmper side om side med flere af vores kunder for at gøre en forskel for mennesker og sundhed. Vi tror på effekten af visuel kommunikation i kampen for en renere jord.
– Vi skabte noget stærkt for 8 år siden, som selvfølgelig har udviklet sig, men som stadig har samme font og farver. Det kan kun lade sig gøre takket været ekstrem tillid og et enormt godt samarbejde med Danske Regioner.
Mediegruppen har lavet publikationer til Danske Regioner gennem 8 år i samme stil som den nyeste rapport ’Stof til eftertanke’. Se dem her