Hvad er ligheden mellem ESG og Heinz Ketchup?

ESG er på dagsordenen overalt, og de største virksomheder kæmper lige nu for at leve op til den lovgivning om ESG-rapportering, der allerede er vedtaget og gælder for dem.

Hos SMV’erne ser det anderledes ud. Her er der stilhed før storm, og alle går og venter på, hvad der kommer af krav fra de store kunder. Derfor er mange SMV’er trætte af at høre om ESG og står lidt tvivlende overfor, om det er nu eller senere, der skal gang i ESG-strategi og -kommunikation.

Det er lidt ligesom med Heinz Ketchup i den gamle glasflaske. Vi ved, det kommer lige om lidt. Og når det kommer, så kommer det hurtigt i overvældende mængder. Hos Mediegruppen er der egentlig ikke så meget at betænke sig på. Da vi hellere er på forkant end bagkant, er vi gået i gang med i ESG-arbejdet og -kommunikationen. Lige nu pukler vi med kortlægning af udledninger, adfærdskodekser og beskrivelse af forretningsmodel og indsatser i forhold til verdensmålene.

Hvis du gerne vil høre om det ESG-arbejde, vi er i gang med og udfører for andre, så giv Jacob Ejs et vink på +45 4043 5470 eller [email protected].